오늘은 수업에서 학부 때 배웠던 엔지니어링 디자인을 다시 상기시킨 내용이다.
Engineering Design(엔지니어링 디자인)
Engineering Design is the method used to describe something that satisfies a need (a device or process) with enough detail that it can be realized(built or implemented).
엔지니어링 디자인은 니즈를 충족시키는 무언가(장치나 프로세스)를 충분히 구체적으로 묘사하여, 이를 실현(구축 또는 구현)할 수 있도록 하는 방법이다.
Unlike many other engineering problems(수많은 다른 공학문제들과 달리)
design(디자인은)
- is open ended.
(열린 결말이다) - may have many or may even have no solutions.
(여러 가지 해결책이 있을 수도 있고, 심지어 해결책이 없을 수 있다).
Design Skills and Qualities(디자인 스킬과 자질)
- Communication Skills(의사소통 기술): 자신이 의도한 것을 상대방에게 제대로 이야기할 것.
- Knowledge(지식): 자신의 지식을 축적하여 필요시, 활용할 것.
- Experience(경험): 실천적 지식으로, 자신의 경험치(대인관계, 적응력, 판단력, 체력 등)를 쌓아 활용할 것.
- Problem Solution Skills(문제 해결 기술): 주어진 문제를 이해하고, 최적의 방법을 도출하고 실행할 것.
- Analytical Skills(분석 기술): 어떤 상황을 잘 해석할 것.
- Creativity(창의성): 새로운 접근방식을 생각할 것.
Design Process Overview(디자인 과정의 개요)
Begin by clearly stating the problem.
We start with simple ideas and we add detail (we refine and/or optimize).
Design is not a linear process - we must iterate.
문제를 명확히 진술하는 것으로 시작하자.
간단한 아이디어로 시작한 다음 세부 사항을 추가(정제, 최적화)하자.
디자인은 선형적인 과정이 아니다. 반복이 반드시 필요하다.
Recognition of need(니즈 인식)
we recognize the need for which design is required
(this may come from someone not involved with the rest of the design process)
설계가 필요한 니즈를 인식한다.
(이 니즈는 설계 과정의 나머지 부분에 관여하지 않은 사람에게 말한다)
the need may be vague
니즈는 모호할 수 있다
- a need for improved mobility in the city
(도시의 이동성을 향상시킬 니즈) - a need for less pollution in the oceans
(해양 오염을 줄일 니즈)
the need should not presume how we are going to find a solution
니즈는 어떻게 해결책을 찾을지는 가정해서 안된다
- X: a need for a car with 500 horsepower
(500마력의 차량의 니즈) - O: a need for a vehicle capable of high acceleration
(높은 가속이 가능한 차량의 니즈) - X: a need for a better lawnmover
(보다 나은 잔디깍기의 니즈) - O: a need for a better method to shortend grass
(보다 나은 풀을 짧게 만드는 방법의 니즈)
이렇게 니즈는 하나의 정의된 단어로 묘사하는 것이 아닌, 모호하게 풀어서 나열해야 한다.
The need should not be described with defined words but rather expressed vaguely and broadly.
정의된 단어를 사용하게 되면, 다양하지 않고 제한된 문제해결방법이나 아이디어가 나온다.
Using defined words leads to limited and less diverse problem-solving methods or ideas.
그래서 문제를 5 W1 H(육하원칙)나 4W(Who, What, When, Where)을 사용하여 풀어나간다.
- e.g. Braking System(제동 시스템)
- Good Example
- Provide the means for a car's driver to reduce the speed of an automobile. The braking system should work at all times, in all conditions.
(운전자가 자동차의 속도를 줄일 수 있는 수단을 제공한다. 제동 시스템은 항상 모든 조건에서 작동해야 한다.)
- Provide the means for a car's driver to reduce the speed of an automobile. The braking system should work at all times, in all conditions.
- Bad Example
- Stop the car, Disc Brake, Drum Brake, Locking Wheels
(차를 멈춘다, 디스크 브레이크, 드럼 브레이크, 바퀴를 잠그기)
- Stop the car, Disc Brake, Drum Brake, Locking Wheels
Problem Definition(문제 정의)
The identification of the problem is more specific and follows the need.
Before we can begin to find a solution for the need, we must clearly identify and understand the problem.
At this stage,
- exactly what we are trying to achieve
- and how we are going to do it.
문제 식별은 더 구체적이며 니즈를 따른다.
니즈에 대한 해결책을 찾기 전에, 우리는 문제를 명확하게 식별하고 이해해야 한다.
문제해결할 때,
- 우리는 무엇을 달성하려고 하는지
- 그리고 그것을 어떻게 할 것인지
References
'Sooin's Domain > Design, HFE, HRI, HCI, UX' 카테고리의 다른 글
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